dijous, 17 de maig del 2018

Examen de repàs

Us presento un model d'examen sobre els éssers vius que vam veure l'altre dia en classe i la fulla del resum que el mapa conceptual de l'última pregunta per així entendre millor tot el tema dels éssers vius
A) Digues si les afirmacions són Veritables o Falses i explica breument per què és així (tant les veritables com falses)

  1. Una necesita només aigua i sals minerals per viure, així que, encara que la deixem en un lloc sense aire, mentrela reguen, la planta viurà. F sense aire no pot viure
  2. A més de alimentar-se, cal que els éssers vius realitzen la respiració per obtener l'energia que necessiten per poder sobreviure. V
  3. Els organismo autòtrofd d'un ecosistema són fonamentals per a l'exitència d'altres éssers vius en aquest ecosistema. V
  4. Hi ha una gran diversitat d'éssers vius molt diferents entre si per l'única raó que poden realizar la funció de reproducció de manera diferent. F L'adaptaciò al medi
Resultado de imagen de triceratopsB) Els dinosaures es van extinguir fa 65milions d'anys però els paleontòlegs han deduït els seus habits de vida i alimentació. Podries tu fer el mateix a partir de les següents imatges d'aquesta espècie de dinosaure? Indica en quins trets norfològics et fixaies per donar suport a les teues respostes
Es herbivor perque te els dents petits
Les pates curtas per tant no corre molt.
La cua la utilitza per espantar als insectes.
Les banyes per apariar-se


C) Planteja una activitat per realizar amb alumnes d'Ed. infantil (2n cicle) en la qual puguen aprender que necessiten les plantas per viuere.

Posarem unes llenties en un pot de iogurt amb un cotó i aigua perquè vagin creixent per veure les necessitats que tenen una planta posarem quatre pots de iogurt amb llenties

  • Una es rega i no li dóna la llum del sol.
  • No es rega i No li dóna la llum.
  • No es rega i li dóna la llum.
  • Es rega i li dóna la llum.
Per així veure com evolucionen cadascuna de les plantes i comprovar les necessitats que tenen les plantes per créixer.

D) posa 2 exemples de cadascun d'aquest animals:
  • Herbívors: girafa, vaca
  • Carnívors: lleó, tigre
  • Omnívors: gallina, porc
E) Confecciona un mapa conceptual dels éssers vius en el que planteges les diferents funcions vitals d'aquests i les seues diverses possibilitats dins de cadascuna d'elles.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada