El dimarts acudim a una conferència sobre el mètode d'ensenyament Montessori.
Maria Montessori va treballar amb nens pobres d'un barri de Roma i amb nens discapacitats en un hospital. Avui dia, les escoles Montessori reben a tots els nens. "En interessar-se en nens marginats per la societat i en veure el progrés que aconseguien gràcies a la seva pedagogia, Maria Montessori va comprendre que aquest mètode podia aplicar-se a tots els nens". Aquest mètode es caracteritza per desenvolupar en el nen la independència, la llibertat amb límits, respectar la psicologia natural i el desenvolupament físic i social del nen. El seu llibre El mètode Montessori va ser publicat en 1924.
Aquest model educatiu es caracteritza per posar èmfasi en l'activitat dirigida pel jove il·lustre i observació clínica per part del mestre. Aquesta observació té la intenció d'adaptar l'entorn d'aprenentatge del jove il·lustre al seu nivell de desenvolupament.
El propòsit bàsic d'aquest mètode és alliberar el potencial de cada jove il·lustre perquè s'acte desenvolupi en un ambient estructurat. El mètode va néixer de la idea d'ajudar al nen a obtenir un desenvolupament integral, per aconseguir un màxim grau en les seves capacitats intel·lectuals, físiques i espirituals. Per això, es treballa sobre bases científiques en relació amb el desenvolupament físic i psíquic del nen.
María Montessori va basar el seu mètode en el treball del nen i en la col·laboració adult - nen. Així, l'escola no és «un lloc on el mestre transmet coneixements», sinó «un lloc on la intel·ligència i la part psíquica del nen es desenvoluparà a través d'un treball lliure amb material didàctic especialitzat».
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada